Høyres Østfold-topper hos Ertnes

Tirsdag 8.august var flere av Høyres stortingskandidater i Østfold på bedriftsbesøk hos Ertnes Kjøtt i Moss.

Tage Pettersen, Monica C. Gåsvatn og Thor Edquist ble møtt av daglig leder Jon Ertnes og KLF for presentasjon, omvisning og diskusjon rundt utfordringer og muligheter.

- Det er alltid hyggelig å få besøk av politikere og de er alltid hjertelig velkommen hos  oss, sier Jon Ertnes etter besøket. Han håper at politikerne, neste gang de er ute og handler, tenker på kjøttbransjen og de utfordringer og muligheter bransjen  står overfor.

Annis imponerte ministeren (kjottbransjen.no - 10.07.2017)

Jon Ertnes løftet frem rekruttering, håndtering av kontakter, samt mer bruk av lokale leverandører ved offentlige innkjøp i samtalen med politikerne.

- Ertnes er en spennende bedrift som gjennom mange år har bygd seg opp som en sterk merkevare i Mosseregionen. De er tydelige på at de skal være en liten men god kvalitetsleverandør, og viser det gjennom  tre generasjoner på jobb samtidig, som alle er stolte av både bransjen og faget de utøver, sier Tage Pettersen, ordfører i Moss og Østfold Høyres 2. kandidat i stortingsvalget.

- I valgkampen er det selvsagt viktig for oss å få frem vårt budskap, men det er også viktig å møte virkeligheten der ute. Hva er utfordringene, hva kan vi som politikere gjøre noe med gjennom politikken som føres. Vi finner ikke gode svar på egenhånd, men trenger innspill slik vi fikk i dag.

Jeg ser på Østfold som matfylke nummer en i Norge. Vi har en veldig stor og spennende næringsmiddelindustri. Alt fra mindre nisjebedrifter som Ertnes, til store anlegg med flere hundre ansatte.

Else-May Botten besøkte tre medlemsbedrifter (kjottbransjen.no - 04.08.2017)

For KLF betyr valg bedriftsbesøk

Politikernes besøk er en del av KLFs kampanje for å dele kunnskap og utveksle synspunkter med stortingskandidater man regner med blir sentrale i kommende stortingsperiode.

Partipolitisk nøytral – men med forventninger! (kjottbransjen.no 16.08.2017)

KLF ønsker en så stor norsk landbruksproduksjon som mulig. En forutsetning for å lykkes med det er at det føres en politikk som leder til en sterk, effektiv, og konkurransedyktig norsk matindustri.

- Det er interessant og inspirerende å ha med politikerne inn hos medlemsbedriftene. Lederne i kjøttbedriftene viser et brennende engasjement for egen bedrift og kjøttfaget. Når vi får sentrale politikere med på bedriftsbesøk og gjennomgang, øker vi politikernes kunnskap om bransjen vår og om utfordringene vi møter på, sier Svein-Erik Eide, sjef for kommunikasjon og medlemskontakt i KLF, etter besøket.

Håper medlemmene åpner opp døren i valgkampen (kjottbransjen.no - 10.05.2017)

KLF har planlagt 25 bedriftsbesøk med potensielle stortingsrepresentanter frem mot valget. 
- Vi er helt avhengig av at medlemsbedriftene inviterer inn og stiller til rådighet både bedrift og tid. Så langt har alle vært positive til å stille opp til beste for felleskapet, sier Eide.

Siste saker