KLF Media er et datterselskap av KLF og gir ut fagbladet Kjøttbransjen.
Bladet Kjøttbransjen henvender seg til målgrupper langt utenfor egne rekker. Det vil si store deler av kjøttbransjens kunder innenfor dagligvare- og storhusholdningsmarkedet, så vel som en lang rekke politikere, presse og opinionspåvirkere.
Fagpressens redaktørplakat er gjeldene for Kjøttbransjen slik at redaktøren og bladet har en redaksjonell frihet.
KLF Media har de siste årene jobbet målrettet med bladets nettsider
og synligheten på sosiale medier. Mange av artiklene som står på trykk i bladet publiseres på nettstedet bladet.kjottbransjen.no og deles på sosiale medier til flere tusen følgere.
Helt bakerst i bransjebladet Kjøttbransjen finner du Bransjeoversikten eller bransjens «Gule sider» som mange velger å kalle denne.
Oppføring i bransjeguiden?
Gjennom året besøker bladet flere internasjonale matmesser. Messene er viktige da de reflekterer innovasjonstakt og innovasjonsretning på kjøttområdet oggir leserne mulighet til å holde seg oppdatert på utvikling
og trender. Messene bladet normalt prioriterer er IFFA-messen i Frankfurt, Anuga i Köln Tyskland, SIAL-messen i Paris, Grüne Woche i Berlin og Alimentaria i Barcelona.
Annonsere i bladet eller på nett?
Ønsker du noe på trykk?
Bruk bladet til å nå ut med viktige beslutninger, hendelser og andre forhold som er med å sette bedriftene på kartet. Det kan være snakk om alt fra at ny daglig leder er ansatt, nye maskiner er bestilt eller at plan for modernisering er vedtatt. Ønsker en nyheten ut med en gang, og det ikke klaffer i forhold til bladets utgivelser, kan vi benytte nettsidene for å nå ut. Målet er at bladet Kjøttbransjen presenterer kjøtt- og eggnyheter først.
Bladet a’la 1911
Allerede på det første landsmøtet i Larvik i 1911, ble det bestemt at det skulle gis ut et tidsskrift for bransjen.
Siste saker fra bladet Kjøttbransjen
- – KLF-bedriftene viktige for norske bønder– Det er helt opplagt at Kjøtt og Fjørfebransjen Landsforbund (KLF) og organisasjonens medlemsbedrifter er avgjørende… Les mer
- Kjapt, tradisjonelt og marinert i SandefjordKjapt, tradisjonelt og marinert i Sandefjord Kjøttdeig, pølser og andre tradisjonelle produkter er storselgerne hos Kiwi… Les mer
- – Sterk merkevare gir god avkastning for norske bønder– Sterk merkevare gir god avkastning for norske bønder Gjennom omsetningsavgiften finansierer den norske bonden avsetningstiltak,… Les mer
- Fra råvareleverandør til konseptutviklerNår Prima Jæren nå har byttet navn til Prima Brands er det en naturlig konsekvens av… Les mer
- – Kan råstoff med redusert kvalitet benyttes til kokeskinke?For noen år tilbake begynte det å dukke opp svinekjøtt med dårligere kvalitet. Spesielt gjaldt det… Les mer