Vi er på jakt etter en engasjert og dyktig person som kan overta ansvaret med å drifte og videreutvikle de viktigste kommunikasjonskanalene til kjøtt- og fjørfeindustrien!
Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund Media AS (KLF Media AS) er eid 100 prosent av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund og holder til på Brynseng i Oslo.
Stillingstype: Fast, Arbeidssted: Oslo, Søknadsfrist: 20. september
Vår nåværende redaktør for bladene KjøttBransjen (KB) og Kjøtt- og eggprodusenten (KEP), skal over i pensjonistenes rekker. Vi søker derfor en engasjert og dyktig person som kan overta ansvaret med å drifte og videreutvikle de viktigste kommunikasjonskanalene til kjøtt- og fjørfeindustrien. KjøttBransjen er medlemsbladet til Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund og medlem i Fagpressen. Redaktøren skal følge Redaktørplakaten.
I dag utgis KB og KEP i henholdsvis 8 og 4 årlige utgaver. I tillegg publiseres artiklene på nettsiden Kjottbransjen.no. Vi skal nå over til en arbeidsmodell der mer stoff publiseres fortløpende som «ferskvare» på nett. Enkelt sagt skal vi gå fra å produsere for print der stoffet deretter publiseres digitalt, til det motsatte. Samtidig skal vi tilrettelegge for enda tettere og mer systematisk samarbeid med KLFs øvrige kommunikasjonsaktivitet. I dag omfatter det bla nyhetsbrev, TV-studio sendinger og SOME-funksjoner.
Som journalist tar vi for gitt at du er nysgjerrig og at du har en god penn. Har du kunnskap og interesse for temaer innfor mat, næringsmiddelindustri og landbruk er det en fordel. Det øker sannsynligheten for at du kjapt får teft for saker, tema og vinklinger som engasjerer våre lesere. Har du god innsikt i norsk samfunnsdebatt som berører verdikjeden for norsk mat, er du et godt stykke på veg.
Som redaktør vil du ha ansvar for å utgi og utvikle bladene videre. Med det får du en viktig rolle i arbeidet med omstillingen vi står foran. Samtidig blir du en sentral del av fagmiljøet i Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund. Her vil du både få inspirasjon og kunne trekke veksler på kunnskapsrike og engasjerte kollegaer.
Å sikre og styrke inntektsgrunnlaget er også en viktig del av arbeidsoppgavene. Hovedinntektskildene til bladene pr i dag er annonseinntekter, bransjeguide samt noe abonnementssalg.
Etter behov støtter du deg på dyktige frilansere, grafiker, trykkerikontakter, distribusjons-selskap, annonseselgere og øvrige samarbeidspartnere.
Ønskede kvalifikasjoner
- Journalistisk erfaring og gjerne erfaring som redaktør
- Arbeidserfaring fra både print og digital – gjerne fra omstillingsprosesser
- Journalist-utdanning på minimum bachelornivå
(Relevant realkompetanse kan kompensere for utdanningskrav)
Personlige egenskaper
Du bidrar til å skape et godt og kreativt miljø som alle synes det er trivelig å jobbe i - men får samtidig jobben gjort! Å bidra til å gjøre dine kollegaer gode, synes du er selvsagt. Du er også en dyktig og lojal relasjonsbygger i kontakt med medlemsbedriftene og bransjen.
Vi tilbyr
- Ansvaret for utvikling av noen av de viktigste bransjebladene i den samfunnskritiske næringskjede for norsk mat
- Mulighet til å bygge et bredt kontaktnett innfor næringsmiddelindustrien, spesielt innenfor den privateide delen av kjøtt- og fjørfebransjen. Stillingen åpner for mye myndighetskontakt og mot organisasjoner og virksomheter innenfor landbruk og matindustri.
- Høyt arbeidstrykk, men hyggelige kollegaer og godt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid og ordning for å arbeide noe hjemmefra
- Gode tariff-, pensjons-, og forsikringsordninger
- Konkurransedyktige lønnsvilkår
Kontaktinformasjon: For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med styreleder Bjørn-Ole Juul-Hansen, tlf: 913 59 382 / e-post: bojh@kjottbransjen.no
CV og søknad sendes til bojh@kjottbransjen.no innen 20. september.