Nordfjord Kjøtt med kruttsterk NM-trippel

Nordfjord Kjøtt med kruttsterk NM-trippel Nordfjord Kjøtt maktet det kunststykke å oppnå NM-titler for hele tre produkter under årets NM. Det er ekstremt imponerende og knapt noen gang tidligere i… Les mer

Nordfjord Kjøtt med kruttsterk NM-trippel

Nordfjord Kjøtt maktet det kunststykke å oppnå NM-titler for hele tre produkter under årets NM. Det er ekstremt imponerende og knapt noen gang tidligere i NM-historien har det skjedd.

Glade folk fra Nordfjord Kjøtt og REMA under kåringsarrangementet: Bak fra venstre Oddbjørn Sæten, Frank Holseter, REMA. Foran fra venstre Geir Egil Roksvåg, Stig Muri og Jonny Dahl. Foto: John T. Pedersen

Av Per A. Sleipnes

Ett spekematprodukt (salami) og to grillprodukter, ble belønnet med full score av NM-dommerne. Ikke rart at delegasjonen fra Nordfjord strålte som den berømmelige sola under kåringsarrangementet. Også for den viktigste kunden i dagligvaremarkedet, REMA 1000, var det stas at denne kjøttbedriften markerte seg så sterkt.

Viktig bekreftelse

– Vi er utrolig stolte og fornøyd med Nordfjord Kjøtt sin innsats i årets NM. Dette beviser at vi har en leverandør som er helt i toppen hva gjelder produktutvikling og innovasjon i Norge. For REMA 1000 er det utrolig viktig med bekreftelsen fra bransjen på jobben som legges ned hver dag hele året både i NFK og i REMA 1000, nettopp på det å levere på ønskene fra vår øverste sjef, som selvfølgelig er kunden. Dette får vi her i form av tilbakemeldinger fra dyktige fagfolk i NM juryen. Nordfjord Kjøtt stakk jo av med flere NM titler og gullmedaljer, noe som gir oss i REMA 1000 og Nordfjord Kjøtt en stor motivasjon til å fortsette arbeidet med å skape gode og spennende produkter til kundene våre hele året, sier kategori- og innkjøpssjef kjøtt i REMA 1000, Frank Holseter.

Passe formelt

– Hva vil du si om denne konkurransen og arrangementet på Ambassaden i Oslo? – Rammen rundt arrangementet er hyggelig og akkurat passe formell. Her møtes små og store produsenter, samt alle dagligvarekjeder som deltar i konkurransen i en hyggelig setting hvor alle selvfølgelig ønsker å vinne mest, og spesielt høyt henger NM-titlene.

– Hvor viktig er denne type konkurranse for omsetningen av kjøtt generelt og grillprodukter spesielt? – For kundene våre er det et kvalitetsstempel å vise til jevnt og godt tilsig av medaljer og titler til oss som kjede og produsent fra 24 profesjonelle og objektive fagpersoner. Det gir også kundene tryggheten om at de får det beste og mest varierte utvalget i våre butikker, fastslår Frank Holseter.

– Gull verdt

Salgsansvarlig i Nordfjord Kjøtt, Jonny Dahl, trekker fram den perfekte timingen av årets NM-konkurranse. – Den kunne knapt vært bedre med tanke på etterspørselen etter grillprodukter rundt 17. mai. Vi hadde så stor pågang at vi ikke maktet å levere nok til REMA-butikkene rundt om i landet. NM i kjøttprodukter er en fantastisk arena for markedsføring og ikke minst innretning for å høyne den interne stoltheten i bransjens bedrifter. Måten avviklingen skjer på er gull verdt, fastslår Dahl som etter hvert har blitt veteran i NM-sammenheng.

Han kan ikke huske at en bedrift har hentet hjem NM-status for tre produkter og at det er første gang i Nordfjord Kjøtts historie, er han ikke i tvil om. – Hele vår organisasjon skal selvsagt ha æren for denne fantastiske innsatsen, men det er viktig å trekke fram to personer som har et ekstra stort «ansvar» for de gode resultatene bedriften har oppnådd opp gjennom årene. Oddbjørn Sæten og Stig Muri kommer vi ikke utenom når noen spesielle medarbeider i Nordfjord Kjøtt skal trekkes fram. Disse to har produktkunnskaper og evne til produktutvikling det står stor respekt av. De er nærmest en garanti for NM-medaljer, avslutter salgsansvarlig Jonny Dahl i Nordfjord Kjøtt.

Siste saker