Ny logo og mer bærekraftig emballasje

Ny logo og mer bærekraftig emballasje Grilstad har tatt i bruk ny logo og leverer samtidig de mest solgte kjøttpåleggene i en emballasje som består av minst 2/3 resirkulert plast…. Les mer

Ny logo og mer bærekraftig emballasje

Grilstad har tatt i bruk ny logo og leverer samtidig de mest solgte kjøttpåleggene i en emballasje som består av minst 2/3 resirkulert plast.

Med dette erstatter Grilstad 150 tonn ny plast med resirkulert.

– Blant de store spekematleverandørene i Norge er vi nå ledende på bærekraftig emballasje. Det er vi stolte av. Vi vet at stadig flere forbrukere tar valg ut fra miljøhensyn. Mange vil gjerne velge den mest bærekraftige emballasjen. Når vi nå relanserer Grilstad-sortimentet med ny logo, har vi preget «2/3 RESIRKULERT» på baksiden av pakningene med resirkulert plast. Pakningene er også merket med et eget symbol: et grønt hjerte, sier konsernsjef Jørgen Nicolay Wiig i Grilstad AS.

Grilstad har samarbeidet med den internasjonale emballasjeprodusenten Wipak om utvikling av den nye emballasjen, som både beskytter produktet, holder matsvinnet nede og gir minst mulig miljøavtrykk. Grilstad er først i Norge til å ta i buk resirkulert plast fra Wipak, i første omgang i den flate emballasjen til de tre bestselgerne Jubelsalami, Gullsalami og Trønderfår.

– I Grilstad tenker vi langsiktig og satser på kvalitet, innovasjon og produktutvikling. På de fire anleggene våre har vi allerede sluttet å bruke fossilt brensel. Og vi utvikler sunnere produkter med mindre salt og fett, sier konsernsjef Jørgen Wiig.

Samtidig med lanseringen av resirkulert emballasje, har altså bedriften fått ny logo.

– Mange som har levd noen år, vil nikke gjenkjennende til matklokka over navnet. Matklokka på Grilstad gård er tilbake etter at den forsvant fra logoen i 1994. Den nye logoen illustrerer Grilstads forankring i både moderne og tradisjonelle verdier. For oss er nyskaping og bærekraft uløselig knyttet til skikkelig håndverk, sier konsernsjef Jørgen Nicolay Wiig.

Siste saker