Økte salget med 50 prosent

Lammerull og juleskinke fra Ingebrigtsen Kjøtt i Tromsø ble begge kåret til Årets julematprodukt i 2011. Det bidro til en salgsøkning på 50 prosent på de to produktene året etter konkurransen.

Og det var i dagligvaremarkedet salgsboomen inntraff. Ja, konkurransen for to år siden, ble på mange måter inngangsbilletten til det viktige dagligvaremarkedet for Ingebrigtsen Kjøtt, fastslår driftssjef Bjørn Helge Teigen. – Vi hadde problemer med å ta unna alle bestillingene fra dagligvareaktører etter konkurransen. «Alle» skulle ha vår juleskinke og vår lammeull. Utfordringene merker vi nå i etterkant på råvaresiden. Vi må virkelig krige for å få gode nok råvarer til de produktene vi produserer. For det nytter ikke å ta omveier når det gjelder råvarekvalitet, oppsummerer Teigen. – Med den innsatsen dere leverte sist, er det vel naturlig at dere stiller opp i år og forsvarer suksessen? – Vi har ikke helt bestemt oss hva vi gjør i år. Det er et stort apparat som må i sving i forbindelse med slike konkurranser. Nå har vi mer enn nok med å serve markedet. Men lysten på deltagelse er der så absolutt og vi får se når vi nærmer oss september, sier Bjørn Helge Teigen. Det hører med til julemathistorien til Ingebrigtsen Kjøtt at bedriften tok hjem NM-tittel for sitt pinnekjøtt for fire år siden. Og sist konkurransen ble avviklet (2011), ble det fire medaljer for fem innsendte kjøttprodukter. Vi snakker med andre ord om en svært merittert kjøttbedrift fra nord.

Siste saker