Salgssvikt for kjekjøtt

Salgssvikt for kjekjøtt Nortura har opplevd en salgsnedgang på 25 prosent i sin kampanje for kjekjøtt. Kjøtt fra geitekillinger, kjekjøtt, har blitt markedsført av bl.a. matbloggere som en matressurs som… Les mer

Salgssvikt for kjekjøtt

Nortura har opplevd en salgsnedgang på 25 prosent i sin kampanje for kjekjøtt.

Kjøtt fra geitekillinger, kjekjøtt, har blitt markedsført av bl.a. matbloggere som en matressurs som burde vært bedre utnyttet. Men i år melder Nortura om salgssvikt i sin kjekjøttkampanje.

Kampanjen ble gjennomført i samarbeid med Spar, Meny og Jacob’s i tre forskjellige uker i februar, mars og april. I kampanjeukene ble det solgt 7,2 tonn kjekjøtt. Det er en salgsnedgang på 25 prosent sammenlignet med året før. På sine medlemssider forklarer Nortura salgsnedgangen med at kjekjøtt-kampanjen fikk langt mindre drahjelp fra mediene enn i fjor. Dermed brukte også butikkene også mindre tid og ressurser på kje.

Siste saker