– Vi er godt dekket fra ingrediens- og maskinsiden. Det vi mangler er sponsorer blant annet knyttet til renhold, energi og laboratorietjenester. Om bedrifter i disse bransjene ønsker å være med på dette viktige arrangementet, er det bare å ta kontakt, sier Eide.
Samarbeidspartnere pr. mai 2016 da NM sist gikk av stabelen, er Matmerk, Arne B. Corneliussen (ABC), Multivac, Tine Ingrediens, Nopla, samt Tarber/Bokken. Avisen Dagligvarehandelen er mediepartner sammen med KLF Media.
– For oss i Multivac er det viktig å støtte opp om NM. Konkurransen bidrar til å gjøre bedriftene bedre rustet til å møte de behov og krav forbrukerne stiller. Og når bedriftene presterer bedre, blir også vi som leverandør bedre. Det er et nødvendig og forpliktende avhengighetsforhold mellom leverandørindustrien og kjøttindustrien og NM er sånn sett enn vinn-vinn situasjon for begge parter, poengterer adm. direktør i Multivac Norge, Stig Pedersen.