Orkla med ny norsk planteburger

Orkla med ny norsk planteburger Orkla har som mål å selge fem millioner «grønne» burgere årlig i Norge. – Norske forbrukere har begynt å vise en enorm interesse for dette…

Orkla med ny norsk planteburger

Orkla har som mål å selge fem millioner «grønne» burgere årlig i Norge.

– Norske forbrukere har begynt å vise en enorm interesse for dette produktet, sier administrerende direktør for Orkla Foods Norge, Paul Jordahl (bildet).

Markedet for plantebasert mat og drikke er i stor vekst. I dagligvarehandelen i 2019 utgjorde det 430 millioner kroner – en vekst på 26 prosent fra året før.

– Vi tror etterspørselen bare vil eskalere i årene fremover, sier administrerende direktør i Orkla Foods Norge, Paul Jordahl.

Med lanseringen av det danske merket Naturli’ i Norge, går Orkla Foods Norge nå med all sin kraft inn i markedet for plantebaserte produkter. Det er en viktig del av Orklas samlede målsetning om å selge plantebaserte produkter for 1 milliard innen utgangen av 2021.

Siste saker


Optimized by Optimole