Hilsen fra Grüne Woche

– KLF setter pris på at Listhaug tar seg tid å dra ned hit til Grüne Woche for å promotere norsk mat, sier adm. direktør i KLF, Bjørn-Ole Juul-Hansen.

Statsråden reiser med representanter fra 70 norske bedrifter innen mat og reiseliv som vil vise seg frem for de besøkende i Berlin, der det også er nær 4000 journalister å servere gode historier til.

Listhaug tok seg god tid til å gå rundt på den norske standen i formiddag og snakke med utstillere. 

- Vi har opplagt mye norsk mat å være stolt over. Her i Berlin kan vi teste egne produkter, knytte internasjonale kontakter og vinne erfaring slik at vi kan bli bedre i en sterk, internasjonal konkurranse, sier Sylvi Listhaug.  

Juul-Hansen savner en del bedrifter fra den private kjøttbransjen.

- Det er litt synd at den private kjøttbransjen er så pass dårlig representert her nede, sier han. Det er en gang disse som står for mangfoldet i bransjen.

Grüne Woche er en av verdens største forbrukermesser for mat og landbruk med nær 400.000 besøkende og rundt 1600 utstillere fra 60 land. Les mer om Grüne Woche her.

Siste saker