Statsråden reiser med representanter fra 70 norske bedrifter innen mat og reiseliv som vil vise seg frem for de besøkende i Berlin, der det også er nær 4000 journalister å servere gode historier til.
Listhaug tok seg god tid til å gå rundt på den norske standen i formiddag og snakke med utstillere.
- Vi har opplagt mye norsk mat å være stolt over. Her i Berlin kan vi teste egne produkter, knytte internasjonale kontakter og vinne erfaring slik at vi kan bli bedre i en sterk, internasjonal konkurranse, sier Sylvi Listhaug.
Juul-Hansen savner en del bedrifter fra den private kjøttbransjen.
- Det er litt synd at den private kjøttbransjen er så pass dårlig representert her nede, sier han. Det er en gang disse som står for mangfoldet i bransjen.
Grüne Woche er en av verdens største forbrukermesser for mat og landbruk med nær 400.000 besøkende og rundt 1600 utstillere fra 60 land. Les mer om Grüne Woche her.