Du er her: Forsiden / Aktuelt / Høyretopp til Annis

Høyretopp til Annis

Tirsdag 22. august var Oppland Høyres 2. kandidat til stortinget, Kari-Anne Jønnes, på besøk hos Anni’s Pølsemakeri på Ringebu.

Kari-Anne Jønnes på besøk hos Anni’s Pølsemakeri på Ringebu.

- Det er artig å se hvor mye Annis har oppnådd. Hun har tro på det hun driver med og kombinerer driv med høy kvalitet. Tenk at Ringebu, som ikke er verdens største sted, har en av Norges fineste kjøttbutikker, sier Jønnes. – Dette er bra for Ringebu, for Oppland, for bransjen og for folks bevissthet rundt kvalitet. 

SP-politikere til Brandbu og Toten (kjottbransjen.no - 16.08.2017)

- Anni’s Pølsemakeri imponerte. Ikke nok med ny og moderne butikk og eget utsalg i Mathallen i Oslo. Hun starter opp et stort spisested, med scene, som skal bli en etterlengtet kulturstue for lokalbefolkningen, men også et trekkplaster å svinge innom for folk på vei til og fra hytta.

Høyres Østfold-topper hos Ertnes (kjottbransjen.no - 09.08.2017)

For oss politikere er det viktig å legge til rette for at enkeltpersoner som Anni kan utvikle bedrifter. Det finnes mange personer her ute med kunnskap og vilje til å satse. De er svært viktige for Distrikts-Norge. 

- Vi må legge til rette for næringsutvikling gjennom forenkling av byråkratiet og lavt skattetrykk. Det er viktig med samarbeidsvillige kommuner som legger til rette for næringsutvikling i sine planer og viser velvilje opp imot bedriftenes behov, sier hun.

Jønnes avslutter med at hun vil jobbe for tydelig skilting langs E6 slik at flere forbipasserende tar et stopp hos Annis.  

Else-May Botten besøkte tre medlemsbedrifter (kjottbransjen.no - 04.08.2017)

I valgkampen har Annis hatt besøk av mange politikere, blandt annet mat- og landbruksministeren.
  
- Ringebu kommune gjør veldig mye riktig opp imot det lokale næringslivet, og politikerne som kommer på besøk spør mye om akkurat dette. Jønnes var opptatt av å lære mest mulig om bransjen. Hun har drevet i serveringsbransjen selv, og jeg tror hun kan forholde seg til mange av utfordringene og mulighetene vi står ovenfor, sier Anni Kirstine Byskov etter besøket.  

For KLF betyr valg bedriftsbesøk
Politikernes besøk er en del av KLFs kampanje for å dele kunnskap og utveksle synspunkter med stortingskandidater man regner med blir sentrale i kommende stortingsperiode. Det diskuteres mye rundt rammebetingelsene for KLF-bedriftene. Målet er at politikerne skal ta privat bransje på alvor, og at vi vil bli tatt med på råd når politikken utformes.

Partipolitisk nøytral – men med forventninger! (kjottbransjen.no 16.08.2017)

KLF ønsker en så stor norsk landbruksproduksjon som mulig. En forutsetning for å lykkes med det er at det føres en politikk som leder til en sterk, effektiv, og konkurransedyktig norsk matindustri.
- Det er interessant og inspirerende å ha med politikerne inn hos medlemsbedriftene. Lederne i kjøttbedriftene viser et brennende engasjement for egen bedrift og kjøttfaget. Når vi får sentrale politikere med på bedriftsbesøk og gjennomgang, øker vi politikernes kunnskap om bransjen vår og om utfordringene vi møter på, sier Svein-Erik Eide, sjef for kommunikasjon og medlemskontakt, etter besøket.

Håper medlemmene åpner opp døren i valgkampen (kjottbransjen.no - 10.05.2017)

KLF har planlagt 25 bedriftsbesøk med potensielle stortingsrepresentanter frem mot valget. 
- Vi er helt avhengig av at medlemsbedriftene inviterer inn og stiller til rådighet både bedrift og tid. Så langt har alle vært positive til å stille opp til beste for felleskapet.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt

Annonser