Økte lammekjøttsalget med 25 prosent på to år

Økte lammekjøttsalget med 25 prosent på to år Nortura melder om godt salg av lammekjøtt i årets sesong, det er en salgsøknings på 15 prosent i år, dette kommer på… Les mer

Økte lammekjøttsalget med 25 prosent på to år

Nortura melder om godt salg av lammekjøtt i årets sesong, det er en salgsøknings på 15 prosent i år, dette kommer på toppen av fjorårets økning på ti prosent skriver Nortura i en pressemelding.

Illustrasjonsfoto: Colourbox

Norsk lam velges av et økende antall nordmenn. Nortura kan etter årets lammesesong konstatere en salgsøkning på hele 15 prosent. Årets lam holder dessuten høy og god kvalitet. Salgsøkningen kommer på toppen av fjorårets økning på ti prosent fra 2019.

Veksten kommer som følge av flere årsaker og knyttes både til langsiktig økt satsing på lamme-råvaren, men også en sterk vekst Fjørfesykdom i proffmarkedet.

– Det er utrolig fint å se at så mange nordmenn velger seg lam i sesong. Vi ser nå resultater etter en langvarig satsing for å øke interessen for lam og det er gledelig å se at nydelig norsk råvare er populært, sier Anne Marit Panengstuen, konsernsjef i Nortura.

Siste saker