Klart for ny Kiel-konferanse i februar

Klart for ny Kiel-konferanse i februar Oslo Er det grunn til å ha dårlig samvittighet når kjøtt og kjøttprodukter inntas? Det spørsmålet skal besvares når Norsk Kjøtthandel og KLF arrangerer… Les mer

Klart for ny Kiel-konferanse i februar

Oslo Er det grunn til å ha dårlig samvittighet når kjøtt og kjøttprodukter inntas? Det spørsmålet skal besvares når Norsk Kjøtthandel og KLF arrangerer ny Kiel-konferanse i starten på februar neste år. Denne gang skal et helt bildekk på Kiel-båten tas i bruk til arrangementet.

KLF ved Svein Erik Eide og Norsk Kjøtthandel ved Jøran Olson arrangerer ny Kiel-konferanse i februar.

Og vår folkekjære komiker, Rune Andersen, skal binde det hele sammen ved hjelp av humor og «sprell». Det er for øvrig åttende gang Norsk Kjøtthandel og KLF tar med seg bransjefolk på seilas til Kiel.

Forbrukerpsykologi i fokus

Som vanlig starter denne populære bransjesamlingen på torsdag med gode foredragsholdere. Disse innleder om dagsaktuelle temaer som berører kjøttbransjens folk Eksempelvis Siv Skard som skal dele sine tanker rundt forbrukerpsykologi. Skard er førsteamanuensis ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole (NHH). Hun vet mer enn de fleste hvordan forbrukerne agerer i ulike kjøpssituasjoner.

Provokativ penn

En annen innleder er journalist Joacim Lund i Aftenposten. Han har klare synspunkter på det aller meste – ikke minst kjøtt og kjøttforbruk. Lund har en provokativ penn og skal innlede på torsdag før Kiel-båten kaster loss i Oslo.

Mer samlende

– Endringer i år i forhold til tidligere utgaver av Kiel-konferansen?

– Vi følger vel i grove trekk samme oppskrift som vi alltid har gjort, men denne gang anstrenger vi oss litt ekstra for å holde folk samlet. Det skjer ved å benytte et bildekk hvor det meste skal foregå. Deltagerne trenger med andre ord ikke trekke ned til de ordinære «vannhullene» når det er behov for «forfriskninger». Disse kan nytes på det spesialriggede bildekket – sammen med varme pølser fra våre gode samarbeidspartnere, sier Jøran Olsson i Norsk Kjøtthandel.

Sosialt samvær viktig

– Er temaene denne gang tilpasset samfunnsdebatten knyttet til kjøtt og kjøttforbruk?

– Vi har alltid forsøkt å velge temaer som engasjerer bransjens aktører og den målsettingen skal vi forsøke å innfri også denne gang. I tillegg til det rent faglige, skal vi selvsagt også prioritere hyggelig sosialt samvær. Det vet vi alle setter stor pris på, sier Jøran Olsson.

Han håper årets konferanse vil samle rundt 200 deltagere.

Siste saker