MatPrat feirer 20 år med redesign

MatPrat feirer 20 år med redesign MatPrat fyller 20 år i år og det skal bl.a. feires med ny logo i redesignet drakt. Som organisasjon har MatPrat, som er Opplysningskontoret… Les mer

MatPrat feirer 20 år med redesign

MatPrat fyller 20 år i år og det skal bl.a. feires med ny logo i redesignet drakt.

Som organisasjon har MatPrat, som er Opplysningskontoret for egg og kjøtt, forandret seg mye de siste årene. Fra å være en digital storsatsing med fokus på matinspirasjon og oppskrifter, byr MatPrat i dag på kunnskap, fakta og innsikt om bærekraft, dyrevelferd, helse og ernæring knyttet til egg og kjøtt, og norsk matproduksjon.

I anledning 20-årsjubileet har MatPrat gjennomført en ansiktsløftning, og har modernisert logoen.

– Svært mange norske forbrukere har et forhold til MatPrat, og bruker MatPrat jevnlig. Det har derfor vært viktig for oss at vi fortsatt er til å kjenne igjen. Vi har derfor beholdt den grønne fargen og flere elementer fra det forrige logosymbolet, forteller kommunikasjonsansvarlig Marthe Helene Bogerud i MatPrat.

Det nye logosymbolet har fått en ny vri, en sekskant bestående av et spekter av grønne trekanter. Sekskanten, eller heksagonet, er en organisk form som er hentet fra naturen, som passer fint ettersom MatPrat jobber på vegne av den norske bonden.

Det er Anagram Design, ved seniordesigner og partner Ida Ødegaard, som har stått for utformingen av den nye logoen.

Nå skal den nye logoen rulles ut på alle MatPrats plattformer. Det er også laget en egen jubileumsvariant som vil bli brukt i jubileumsåret.

Siste saker